website vi

Zo weet u wél zeker of uw doelgroep uw website bezoekt!

Inleiding
Er wordt tegenwoordig veel tijd en geld geïnvesteerd in het genereren van traffic en het creëren van content op de website om onze doelgroepen te voorzien van kennis, informatie en inzichten. Een heel zinvolle activiteit. Daarnaast zetten we verschillende communicatiekanalen in om onze doelgroepen (buyer persona’s) naar onze content te leiden, in de hoop dat we via deze traffic een mooie conversie behalen (leads!). Dit proces staat ook uitvoerig beschreven in het whitepaper: Hoe komen mijn consultants aan gekwalificeerde leads?

Veel traffic ≠ geschikte leads
Het vervelende is echter dat we niet weten of de via onze website gerealiseerde conversie het maximaal haalbare is. Veel traffic betekent niet automatisch veel leads! Want weten we zeker of onze doelgroep onze website bezoekt? Een analyse tool zoals bijvoorbeeld google analytics verschaft ons helaas geen kwalitatieve informatie over welke bedrijven de pagina’s bezoeken en wanneer ze afhaken. En dat is jammer, het zou ons namelijk inzicht geven of wij de juiste kanalen inzetten om de juiste bezoekers te interessen. Op basis van die informatie zouden we indien nodig wijzigingen kunnen doorvoeren om betere resultaten te behalen. De content aanpassen of andere communicatiekanalen inzetten, zodat we wel onze doelgroep bereiken en boeien.

De oplossing
Voor diegene die het nog niet wist, er bestaan wel oplossingen waarmee je legaal inzicht krijgt in welke bedrijven uit welke branches, met welke bedrijfsomvang, uit welke regio, hoelang, hoe vaak en wat op de site heeft bekeken. Als u voldoende kritische massa aan bezoekers genereert dan krijgt u een statistisch betrouwbaar beeld. Dan kunt u eventueel uw maatregelen treffen. Want de juiste bezoeker is een voorwaarde om verder in uw leadgeneratieproces maximaal rendement te behalen. Ikzelf heb positieve ervaringen met SalesFeed. Probeer eens een gratis pilot dan kunt u het eenvoudig zelf ervaren.