planning

Leadgeneratie via contentmarketing blijkt voor dienstverleners nog een hele opgave!

Contentmarketing oké, maar nu nog doen!

Dat een contentmarketingstrategie kan bijdragen tot direct of indirect meer omzet is inmiddels wel bekend. Dat bedrijven die diensten leveren hun onderscheid moeten maken met het delen van kennis door middel van die strategie zit ook wel tussen de oren. Alleen nu nog de executie! Veel bedrijven die overwegen deze strategie toe te passen zijn veelal nog op zoek naar de juiste aanpak. Uit diverse benchmarks blijkt dat veel marketing managers bij bedrijven zich hiervan bewust zijn maar nog niet echt tot een optimale invulling of zelfs een aanzet komen.

Met hoort en leest over contentstrategieën, marketing automation, lead nurturing, buyers journey, buyer persona’s, social selling, multi channel strategie etc etc. En de vraag die dan vaak naar boven komt is “Hoe gaan we dit organiseren en in goede banen leiden?” en “Hoe borgen we de continuïteit van dit proces?” Maar ook het rendementsvraagstuk doemt op: “Gaan we onze investeringen wel terugverdienen?” Want ook hier gaan vaak de kosten voor de baten.

Dan maar voorzichtig beginnen?

Door dit gebrek aan vertrouwen, kennis, capaciteit en geduld kiest men, om toch niet achter te blijven, voor een voorzichtige en vaak ongestructureerde aanpak. Het begint met een paar blogs, een cursus linkedin, en misschien een enkel whitepaper. En naast het feit dat men intern bijna moet smeken om content aan te leveren vallen de concrete resultaten in eerste instantie ook wat tegen. De echte business oportunities blijven uit. Het project bloedt al snel dood of het krijgt niet meer de aandacht die het nodig heeft.

Gevolg: Degene die de content wel aangeleverd hebben raken gefrustreerd, de geloofwaardigheid van de marketing-communicatie verantwoordelijke, vaak de initiator en de trekker, loopt terug. Resultaat contentmarketingproject = failure!

The way in!

Zonde, want dit is niet nodig. Daar waar men tegen capaciteit- en kennis issues aanloopt bestaan er oplossingen die afrekenen met die problemen, namelijk uitbesteden! Laat u ontzorgen op het gehele proces of delen daarvan. Deze mogelijkheid zorgt namelijk voor de hoognodige structuur maar vooral voor continuïteit! Het kost tijd en vasthoudendheid om tot resultaten te komen. Onderstaand proces geeft aan op welke onderdelen u kunt uitbesteden om uw new business doelstellingen toch te halen met een contentmarketingstrategie.

5-stappen

Natuurlijk wordt er ook nog wel wat van u verwacht maar u kunt zich volledig richten op uw kerntaken en u krijgt de sales opportunities aangereikt. Vraag een vrijblijvend gesprek aan voor het antwoord op de vraag: Hoe kunnen wij het genereren van sales opportunities uitbesteden?