Het schrijven van goede whitepapers is eenvoudig, toch?

Whitepaper marketing is een leadgeneratiemethode die steeds vaker wordt toegepast ook door consultancy bedrijven of bedrijven met een adviestak. Wellicht bent u ook één van hen die heeft besloten het instrument in te zetten of zit u midden in het keuzeproces. Dan is het goed te weten dat er een aantal kritische succesfactoren zijn voor het schrijven van goede whitepapers. En als u voornemens bent met deze papers gekwalificeerde leads te genereren is het handig hier even bij stil te staan.

Inhoudsopgave
Wat verstaan ‘we’ onder whitepaper marketing?
Hoe maak ik nu goede whitepapers en hoeveel?
Wat zijn de kritische succesfactoren?
De meest voorkomende valkuilen.
Conclusie.

Wat verstaan ‘we’ onder whitepaper marketing?
Dat hangt er van af wie je het vraagt, hier begint de verwarring namelijk al. Net als de definitie ‘lead’ wordt whitepaper marketing op veel manieren uitgelegd en begrepen door de markt. Maar het doel is duidelijk. Heel kort samengevat is het gekwalificeerde leads genereren door het aanbieden van kennis met behulp van whitepapers via het internet. Met gekwalificeerde leads wordt in ieder geval verstaan: Een problem owner (buying persona) van een bedrijf die tot uw doelgroep behoort en middels het downloaden van een whitepaper heeft aangetoond geïnteresseerd te zijn in uw kennis.