Verwachtingen over telemarketing zijn vaak te hoog gespannen!

Het werken met telemarketingbureaus door consultancy bedrijven om afspraken te maken voor de consultants komt regelmatig voor. Maar de resultaten zijn niet altijd even bevredigend. Telemarketing werkt namelijk niet altijd. Veel managers zetten het middel in maar zijn vaak ontevreden over het resultaat. Is het een verkeerde keuze? Soms wel. Wanneer kan ik telemarketing het beste inzetten en waarvoor?

Inhoudsopgave
Telemarketing, de weg van de minste weerstand.
De praktijk.
Maar waarom vallen de resultaten tegen?
Wanneer is het zinvol een telemarketingbureau in te zetten?
Wat mag ik van mijn consultants verwachten?

Telemarketing, de weg van de minste weerstand
Het komt in de praktijk nog regelmatig voor dat telemarketingbureaus worden ingeschakeld omdat de consultants zelf onvoldoende in staat blijken zelf voor de juiste en voldoende afspraken te zorgen. En op zich is daar natuurlijk niets mis mee. Maar hoe komt het dan toch dat er in de praktijk zoveel managers teleurgesteld zijn over het resultaat? Eén van de belangrijkste oorzaken ligt in het feit dat men vaak alleen naar een oplossing zoekt om iemand anders dan de consultant in de schakelen om afspraken te maken. Maar hierbij gaat men voorbij aan feit dat de oorzaken in het falen bij het maken van zinvolle afspraken ook te wijten kan zijn aan andere factoren. Maar daar wordt niet altijd aandacht aan besteed. Dus wordt het adressenbestand overgeheveld naar het telemarketingbureau, er volgt een briefing en de klus is van het bordje van de consultant. Laat die ‘ondankbare’ klus maar aan een ander over.