Waarom nog beurzen en seminars, omdat de concurrent het ook doet?

Heeft u ook het gevoel dat u alleen nog maar met uw bedrijf deelneemt aan een beurs om u zich na afloop van een vermoeiende beursdag met de collega standhouders aan de bar te vermaken? Als u een seminar organiseert denkt u dan ook wat heeft het me weinig nieuwe klanten opgeleverd? Dan bent u niet de enige. In toenemende mate vang ik signalen op van consultancy bedrijven of bedrijven met een adviestak die over het algemeen op het volgende neer komen: “Is het organiseren van een beurs of een seminar nog wel alle moeite waard als ik nieuwe klanten wil werven?”

Inhoudsopgave
De grote visitekaartjes verzamelshow.
‘Seminarmoeheid’ een toenemend verschijnsel.
Maken we nog wel de juiste afwegingen?
Conclusie.

De grote visitekaartjes verzamelshow
Het ‘instrument’ beurs is al zo oud als de weg naar Rome. Er wordt nog steeds erg veel geld verdiend met het organiseren van beurzen. Een complete industrietak van standbouwers, reclame -, telemarketingbureaus en hospitality organisaties zijn er van afhankelijk. En elke keer moet het gekker, u wilt per slot van rekening opvallen als u tussen de concurrenten staat. De bezoekers moeten eerst stilstaan in het gangpad om vervolgens aangesproken te kunnen worden door een lieftallige dame of een verkoper om hem/haar de stand op te krijgen. De propositie is simpel. De beursorganisatoren beloven bezoekers uit uw doelgroep waarmee u in contact kunt komen om leads te genereren of zelfs business te doen. En u wilt gewoon niet de afwezige zijn, want uw concurrent staat er ook.