Hoe laat ik de inhoud van mijn boodschap aansluiten op het koopproces van de klant?

U heeft met uw adviesbureau of bedrijf met een adviestak de keuze uit verschillende mogelijkheden om uw kennis online en offline te delen met uw doelgroep. Maar hoe zorgt u er voor dat uw contentaanbod aansluit bij de behoefte van uw (potentiële) klant tijdens zijn reis op zoek naar oplossingen voor zijn vraagstukken?

Inhoudsopgave
Het koopproces als uitgangspunt.
De ‘verpakking’ van de boodschap.
De meerwaarde van marketing automation.
Conclusie en samenvatting.

Het koopproces als uitgangspunt
Steeds vaker lees je verhalen over de zogenaamde buyers journey, de reis die iemand aflegt totdat hij uiteindelijk een dienst afneemt. Ik noem het gewoon het koopproces. Dit koopproces bestaat uit een aantal stadia die iedereen doorloopt. In elke stadium heeft men andere informatie of kennisbehoeften. Daarop dient u uw boodschap af te stemmen als u op een zinvolle manier uw kennis beschikbaar wilt stellen aan uw publiek. Tenminste als u de intentie heeft om iemand te helpen in zijn of haar zoektocht naar een oplossing voor zijn vraagstukken.