Door voortdurend te innoveren in marktbewerking behoudt u een voorspong op de concurrentie!

In tijden dat het economisch minder gaat, gaat iedereen massaal op de rem staan, dit geldt ook voor het investeren in marktbewerking en leadgeneratie. Dit zie je ook bij consultancy bedrijven of bedrijven met een adviestak. Budgetten worden vaak bevroren. Een verkramping maakt zich meester van menig managementteam. Laten we maar even wachten op betere tijden. En als het beter gaat dan haalt men vaak de oude marketingprogramma’s weer uit de kast. Fout! Uit onderzoek blijkt dat die bedrijven die blijven investeren in innovatie op het gebied van marktbewerking hun voorsprong behouden.

Inhoudsopgave
No pain, No change.
De innovatiecyclus wordt steeds korter.
Tijd om te handelen.

No pain, No change
Het is een bekend credo, in een periode waar het met het bedrijf goed gaat, zal men niet snel veranderen, waarom zou je ook. De huidige strategie blijkt te werken en de inspanningen leiden tot een goed resultaat. Dat dit ook vaak tot luiheid en inefficiency leidt neemt men op de koop toe. Lees hiervoor ook de whitepaper ‘Besteedt u uw marketingbudget wel efficiënt?’ Als er echter ineens iets is veranderd aan de externe factoren, zoals bijvoorbeeld een recessie, verandert de offensieve marktbewerkingstrategie ineens in een defensieve, veroorzaakt door paniek en onzekerheid. Allemaal heel begrijpelijke reacties maar of het verstandig is in een tijd waarbij de ene ontwikkeling rap volgt op de andere, dat kun je je afvragen.