Hoe marketing automation kan bijdragen tot effectievere leadgeneratie voor consultants

Leadgeneratie is een vakgebied dat voortdurend in ontwikkeling is. Methodes en processen worden aangepast aan de tijd en vooral door ontwikkelingen op het gebied van IT ontstaan er steeds meer mogelijkheden om het leadgeneratieproces verder te optimaliseren. Niet alleen technologische ontwikkelingen dragen hier aan bij, ook het inzicht in het veranderende aankoopgedrag van klanten speelt hierin een rol. Het aanbieden van gewenste informatie op maat op het juiste tijdstip blijken belangrijke voorwaarden te zijn. En hier komt marketing automation in het spel, ook voor de adviesbranche is het ‘just in time’ delen van kennis met haar klanten steeds belangrijker geworden.

Inhoudsopgave
Wat is marketing automation?
Wat is de meerwaarde van marketing automation?
Het vertalen van kennis naar content.
De implementatie stapje voor stapje.
De meerwaarde voor uw consultants.
De kritische succesfactoren.
Welke systemen?

Wat is marketing automation?
Marketing automation is het gebruik van technologie om marketingcommunicatie met (potentiële) klanten te automatiseren waarbij de juiste content op het juiste moment via het juiste kanaal aan de juiste persoon wordt gecommuniceerd. Leadgeneratie en leadnurturing zijn daarbij veelal belangrijke doelstellingen.