Hoe zet ik webinars in als succesvolle leadgenerator?

Webinars of online seminars zoals deze ook worden genoemd kunnen zeer effectief zijn bij het generen van gekwalificeerde leads. Vooral in een markt waar consultants opereren. Waarom en hoe u dit middel op een juiste manier inzet leest u in dit whitepaper.

Inhoudsopgave
Waarom webinars?
Kennismarketing als basis van de aanpak.
Het bepalen van de inhoud van het webinar.
Leadfollow-up, een kritische succesfactor.
De voordelen op een rij.

Waarom webinars?
Een webinar, eigenlijk een seminar maar dan via het web is uiterst effectief. Dit komt omdat iemand die zich inschrijft voor een webinar in hoge mate geïnteresseerd is en waar u direct mee in contact komt te staan. Het is eigenlijk een vervanger voor het seminar. Want ‘seminarmoeheid’ is een toenemend verschijnsel. Lees ook de whitepaper ‘Waarom nog beurzen en seminars, omdat de concurrent het ook doet?’ Juist omdat we transformeren van een maak- naar een diensteneconomie heeft het seminar aan populariteit gewonnen. Omdat er steeds minder te tonen is, hebben we des te meer te vertellen. Dus de beursvloer wordt verruild voor de zaal met het podium. Een platform waar we onze kennis kunnen etaleren aan hongerige toehoorders van wie we hopen dat deze zich laten overtuigen en aanzetten tot actie, waarbij de hulp wordt in geroepen van uw bedrijf. Op zich een heel begrijpelijk alternatief, ware het niet dat we vandaag de dag met een aantal ontwikkelingen worden geconfronteerd die het seminar onder druk zetten. U kunt ze misschien ook bedenken maar laten we ze even noemen.