Hoe komen mijn consultants aan gekwalificeerde leads?

Leads en het liefst van een hoge kwaliteit! De wens van iedere consultant. Om zoveel mogelijk aan deze wens te voldoen wordt er van alles in stelling gebracht om leads te genereren. Maar wat verstaan we eigenlijk onder een goede lead? In de praktijk blijken leads vaak niet zo “hot” te zijn als we eigenlijk verwacht hadden. En soms zitten we aan tafel bij een ‘prospect’ alleen maar onze tijd te verdoen met ‘koffie drinken’ Dat kan anders.

Inhoudsopgave
We hebben meer leads nodig.
Gekwalificeerde leads, daar draait het om.
De essentie van een kennismarketingstrategie.
Het vertalen van kennis naar content.
Whitepaper marketing, een effectieve manier van leadgeneratie.
Welke communicatiemiddelen?
De resultaten.
Lead follow-up een kritische succesfactor.

We hebben meer leads nodig!
Hoe vaak hoort u dat niet als manager, vaker dan u lief is waarschijnlijk. Op het moment dat het even moeilijker gaat staan ze aan het bureau. “Marketing doet te weinig aan leadgeneratie” wordt er geroepen. En als u niet tot de categorie meelhuilers hoort dan neemt u de noodkreet serieus maar kijkt wel even naar de feiten. U duikt in het CRM systeem en probeert te achterhalen wat er de afgelopen periode aan leads is binnengebracht. Maar wat is een lead en hoe meet je de kwaliteit? De één noemt een bezoeker op een seminar een lead. De ander een antwoordcoupon uit een advertentie. En de derde ziet een naam uit de KvK lijst als lead en de vierde iemand die morgen een opdracht plaatst. Maar hoe wordt er met leads omgesprongen? De één interpreteert een antwoordcoupon uit een advertentie als een halve opdrachtbevestiging en de ander denkt bij voorbaat al. “dat zal wel weer niets zijn”.