Hoe tonen wij als consultants thought leadership?

Het wordt voor consultancy bedrijven steeds moeilijker zich te onderscheiden in de huidige markt. Klanten selecteren u al lang niet meer op diensten alleen. Potentiële klanten zullen uw toegevoegde waarde beoordelen op uw kennis. Kennismarketing, zeg maar contentmarketing voor de adviesbranche, is het antwoord op duurzame groei en geeft inhoud aan thought leadership. In deze tijd essentieel voor commercieel succes. Met thought leadership bouwt u aan een reputatie en zorgt u er voor dat men u op de shortlist plaatst. Maar hoe veranker je deze strategie in je organisatie?

Inhoudsopgave
De essentie van een kennismarketingstrategie.
Draagvlag en commitment.
Wat is uw waardepropositie?
Marketing als facilitator.
Welke communicatievormen en middelen?
Borging van de strategie.

De essentie van een kennismarketingstrategie
De essentie van een kennismarketingstrategie is het tonen van thought leadership op voor uw doelgroep relevante business thema’s via alle relevante communicatiekanalen. Omdat klanten u al lang niet meer selecteren op uw diensten alleen, gaat het er bij een kennismarketingstrategie om dat uw bedrijf zich profileert als autoriteit op de business thema’s die u oplost voor uw (potentiële) klanten. U deelt uw kennis structureel met de problem owners (buying persona) uit uw doelgroep.