thought leadership

Het ‘retweeten’ van publicaties alleen maakt je nog geen thought leader!

Ik ben een groot pleitbezorger van het delen van kennis met je doelgroep. Omdat ik ervan overtuigd ben dat kennisdeling vandaag de dag cruciaal is bij het aangaan van relaties met bestaande en potentiële klanten. Zeker voor consultancy bedrijven of bedrijven met een adviestak. Wat mij echter opvalt vooral op linkedin of twitter is dat er heel veel publicaties van derden wordt gedeeld, vaak nog zonder enige duiding ook. Nu kan dat op zich natuurlijk geen kwaad als je denkt dat ook anderen baat hebben bij deze informatie, dus vooral blijven doen. Maar als je wil bereiken dat men jou gaat zien als een autoriteit op jouw vakgebied is dat niet voldoende. Het onderscheid wordt pas gecreëerd door eigen unieke kennis te delen op de thema’s waarop je als expert wil profileren. Om als thought leader te worden gezien is meer nodig dan even snel een publicatie van een ander te delen. Meer hierover in mijn whitepaper:’ Hoe tonen wij als consultants thought leadership?’ Maar wij hoeven helemaal geen thought leader te zijn hoor ik u denken! Dat hoeft ook niet, maar zelfs als u als autoriteit of expert wil worden gezien is het aan te raden ook eigen content te creëren en te delen waaruit dat blijkt. Lees ook mijn whitepaper: ‘Consultants zouden veel meer aan kennisdeling moeten doen!’